Databehoefte in elke stap van mobiliteitsadvies

Databehoefte in elke stap van mobiliteitsadvies

Koen Adams en Erik-Sander Smits van Arane Adviseurs vertellen over hun motivatie om mee te doen aan de Datadag Mobiliteit, op donderdag 25 maart. “We willen laten zien hoe we verkeersdata gebruiken in ons dagelijks werk bij het implementeren van mobiliteitsbeleid. In ons werk bestrijken we het hele spectrum: van beleidsontwikkeling tot operationeel verkeersmanagement. Graag gaan we in gesprek over welke uitdagingen we daarbij tegenkomen.”

Verder lezen

Verrassende inzichten voor jouw toekomst

Verrassende inzichten voor jouw toekomst

Op elke Datadag geeft Arash Aazami met een inspirerende keynote het startschot voor de inspiratiesessies en discussie. Met verbluffende details en heldere conclusies werpt hij vast een nieuw licht op de opgave waarvoor jij je hebt gesteld. “Uiteindelijk gaat het om energie en niet om geld.”

Verder lezen

'Data is eigenlijk niet meer weg te denken'

'Data is eigenlijk niet meer weg te denken'

“Tijdens de datadag willen we laten zien hoe je met data gedrag kunt sturen, hoe wij dat doen én waarom dat belangrijk is.” vertelt Matthijs van Orsouw van verkeersadviesbureau XTNT. “In ons dagelijks werk zijn we continue bezig met het sturen van (verkeers)gedrag, data is hier tegenwoordig eigenlijk niet meer uit weg te denken.”

Verder lezen

“Een goed advies staat met de kwaliteit van je data”

“Een goed advies staat met de kwaliteit van je data”

“Sommige dingen die voor de hand liggen, zijn niet altijd duidelijk. Iedereen plant een route via Google Maps of een andere routeplanner en denkt dat dat automatisch gaat, maar daar zit natuurlijk een hele datafabriek achter. Het reisadvies is het resultaat van de data die daarachter zit. Een goed advies valt of staat dan ook met de kwaliteit van je data.”, vertelt Henrik Oskam van Andes.

 

Verder lezen

Vol inzetten op voertuigdata

Vol inzetten op voertuigdata

“Tijdens de Datadag Mobiliteit gaan we in gesprek over data uit voertuigen”, vertelt Ronnie Poorterman van Keypoint. “We willen een open discussie aangaan over de kansen voor voertuigdata. We richten ons daarbij specifiek op risico gestuurde verkeersveiligheidsanalyses, hoe analyseer je bijvoorbeeld bijna-ongevallen?”

Verder lezen

Terug naar boven